SUZUKI GSX 1400

Az én motorom......
Réges régen egy messzi-messzi galaxszisban /Veszprém/ élt egy fiú aki nagyon szeretett volna motorozni. Nem volt neki jogosítványa egy Nagy motorra, de próbálkozott motorozni. 250-es krosz motor jogsi nélkül, rendszám nélkül, olasz sufni import. Lőtéri salakmotorozás, esések. Ebben az időben csodálattal nézte a "száguldozó" "hivatásos" motorosokat.
Telt múlt az idő, okosodott és öregedett és úgy határozott mint törvénytisztelő állampolgár, hogy levizsgázik és lesz olyan motorja amivel nyugodtan odaállhat egy ellenőrzéshez.
Évekig gyúrt a motorra, de mindig valaki beelőzött. Lakás vásárlás, lakáscsere,autóvásárlás, lakókocsivásárlás, pénzhiány.
De eljött a nagy nap és 2006-ban hivatalos iratot adtak át neki a tokmányirodában, balesetmentes közlekedést kívánva neki.
Nagy volt az öröm, de valami hiányzott!! Persze! A MOTOR!!!!

MI legyen, KI legyen a nagy Ő!!!

Speed---- negatív "öreg hozzá"
Chopper----- negatív "nem elég öreg hozzá"
Túra- túra-sport-------- pozitív "lehet gyorsan is és öregesen" is menni vele sokat és messzire, "vadul-vidulni"

Elő az internyet és keresés heteken keresztül, ismerősök és ismeretlenek zaklatása motor tanácsért. Motorkereskedések, boltok stb. stb.
Először mint kezdő rutintalan motorosnak tanuló motor kellett. 500-750 cm3-ben kerestem és gondolkodtam. azért nem kisebbet mert 100 kg és 188 cm méretemmel a "gyengébb" motorok hamar kiestek.

Egyszer aztán jelentkezett egy jó tündér /"csunyaemberképében" / és ajánlatot tett. SUZUKI GSX 1400 újszerű, de makrancos állapotban eladó. A tulaj éppen nem érhető utol mert utókezelik a "ló" miatt.

Ide nekem az oroszlánt!!! - gondolta a fiú

Ha lúd, legyen kövér.

Nézzük meg a portékát, de előtte internyeten kutatás, fejlesztés már az ismert márka után.
Kapott hideget-meleget a tesztek és beszámolók során. De azért pozitív az összhang. Megtekintés, áralku, vásárlás, elhozás.

"Enyimé má a nagyvas!!!".

Ismerkedés, magázódás, tisztelet, mert mint kiderült a vásárlás után, mind a két tulajt ledobta mert van benne "valami", mármint lóerő és nyomaték valamint lelke is van, mert szerintem kislány a drága. Bár testes matrónára hasonlít, de filigrán vonásai is vannak szegénynek, mint nekem.

Szépészeti műtétek során eltűnedeztek a kor /3 év/ ráncai és szebb lett mint valaha. 2 évet letagadhatna.

Na ez a történet röviden.

Műszaki paramétereit nagyon nem sorolom mert mindenki a maga lovát dícséri, de a kategória legnyomatékosabb motorja.

A motorozás nagyon jó vele, mert kényelmes, nagy az ülése és a hátsó személy is jó lábtartásban, kényelmesen űl. Nem "púponül". Több száz kilométert is le lehet vele tekerni egyhúzásra. Ezt a velem túrázók már tapasztalták, mert mindig nekik kellett szólni, hogy "ájjunkmámeg".
A tankja nagy és a fogyasztása is elfogadható. Túrázós tempóban 5 felett egy kicsivel, nagy tempóban 7.5 fölé nem ment még sohasem.
A futóműve szerintem jó és az én képességeimen túlmutat. Ezer féleképpen lehet tekergetni, állítgatni, ezért mindenkinek van egy jó beállítása.
A gumikra szerintem nem szabad sajnálni a pénzt mert a gyári michelin gumik igaz kibírtak 14000 km-et, de nem igazán tapadtak a végén sem melegben, sem hidegben, sem esőben.
Kapott két új pilot power papucsot ami megsokszorozta az erejét - vagy az enyémet - és nagyon kezes lett. Nem bosszuálló, szereti a kanyarokat iven bevenni, de nem egy kanyarbajnok, nem dönthető mint a rizsrakéták, de nem is ezért szeretem.A nyomatéka irigylésre méltó, mert bármely sebességi fokozatban gyorsít dinamikusan ha odakapom neki. Nem kell váltogatni, pedig van benmne bőven lehetőség. /pontosan hat/ Pakolható mint egy málhásló, mert kaptam hozzá egy nagy kappa dobozt is amibe elfér minden jó dolog. Kapott kiegészítő táskákat oldalra, igy már semmi akadálya a hosszú túrákhoz szükséges felszerelés felrakodásának.Sátor, szék, matrac,hálózsák, élelmiszer, takaró, ruházat /hideg-meleg/.

Szerintem túrázásra termett gép, de a szélvédelme csak 100-110-ig jó, e felett már "kapaszkodós". Ezen segít a vásárláskor már rajta lévő gyári kiegészítő fejidom ami ezt a sebességet 160-ra tolja ki. E felett nem "öröm" a motorozás, de még elviselhető. A motor vége nálam 220 volt, de Ő még mert volna menni többet is.

Nagy a súlya, majd 300 kg feltankolva, pakolva. Ebből kifolyólag és amiatt, hogy nincs benne tolató fokozat, olyan helyre ne menjen be az ember ahol nem tud megfordulni és emelkedőn kell visszajönni. A súly miatt figyelni kell az álló helyzetben való kidőlésre is, mivel combizom-hátizom szakad, ha az ember a dőlést meg akarja állítani. Ha már gurul nem okoz gondot, megy mint a távirat.

A japánok jól eltalálták a kinézetét szerintem elölről, hátulról, oldalról, tekintélyt parancsoló, erőt mutató és adó gép.
A festése kék-fehér SUZUKI-s ami nagyon eltalált.
Messziről már többször nézték rendőrmotornak az autósok - gondolom én - aminek következtében nem agresszív ráközelités után is sorban húzódtak le udvariasan utat engedve.

A sok fény után jöhet egy kis árnyék:
- a sor négyes blokk a gyári kéménnyel olyan trolibuszos de nem akarok rajta hangosítani. Így finom szerintem, bár a gyerekeim szerint "öreges".
- Széles nagy motor dugóban való előre kúszásra nem igazán való, amit pesten már megtapasztaltam.

Remélem még sok-sok kilómétert fog hűségesen és tisztességgel, balesetmentesen cipelni engem SUZZY.

Mindenkinek széles utat, tapadó gumikat és kifogyhatatlan benzintankot kívánok az elkövetkező ezer évre:

SZAPPY