Hyosung GT650N - Csépke Csaba
Csépke Csaba vagyok Záhonyból a Keleti Blokk Motoros Egyesület egyik alapítótagja és alelnöke.
1986 óta motorozok eleinte édesapám háta mögött, majd 89-től önállóan egy jawa mustang nyergében.
Eddigi gépeim a szamárlétrán a következők voltak:
-Pony Romet
-Jawa mustang
-Simson
-Etz 150
-Jawa 350
-Suzuki VS 400 Intruder
-Kawasaki Z750E
És jelenlegi vasam Hyosung GT650N
2006 őszén vásároltam a gépet 1400km-el nagyon akciós áron ( tesztmotor volt ).
Kicsit tartottam tőlle hogy a gép tesztmotor volt de az ára nagyon invitáló volt, végül ugy döntöttem
kockázat nélkül nincs haszon.
Első utam hazafelé elég jol alakult és elég hosszú is volt ( Bp-Záhony ) hogy összeismerkedjem a kis V2-es masinával.
A vas elég nyomatékos alsó fordulatról is jól húz.
A fékek elég nyúlósak, a hátsó olyan mintha szinte nem is lenne néha.
A gyári gumi ( Bridgestone ) nekem 7500km-t birt ki hátúl míg a fékbetétek hátul szintén ekkor cserélődtek.
Maga a motor elég nyersen muzsikál és egy picit át is adja a rezonanciát az ülésekre és a lábtartókra, de ez engem nem igazán zavar. Szervizintervalluma igen gyakori a kategóriatársakéhoz képest, míg a hasonló blokkal szerelt Suzuki Sv650-t 6000km-ként kel szervizeltetni ezt a masinát 4000km-ként kel olajcserére hordani.
A V2-es 90 fokos motor a gyári csővel is elég morcosan szól illetve szépen puffog motorféknél a karburátorban lévő kisseb fuvókák végett ( EuropaiUnio emisszió ) de ezek orvosolhatóak a gyári eredeti fuvókákra cserélésével, igy a gép nyomatékosabb illetve fürgébb is lesz, mivel nem kap szegény keveréket a motor.
Én a gyári kormányt kicseréltem egy szélesebb változatra igy kanyarvétel sokkal jobb lett.
A gyári hátsó gumival a kanyarvétel 140-150km/h sebességnél szitálós volt de azt is cseréltem Pirellire igy a nagysebességű kanyrok már stabilabban legyőzhetőek lettek.
Eddigi hibalistám:
-kuplungkar mikrokapcsoló hol kapcsolt hol nem, megoldás kiherélve rövidrezárva
-hátsó henger reggelente nem indult csak püffögött a moci , megoldás gyertya csere
-motor leált sebeségbe rakáskor, megoldás oldaltámasz mikrokapcsoló beragadt a sok láncspray-től ( tisztitás )
-kipufogó cső törés a rezgéstől felfogatófüleknél , megoldás heggesztés
-hátsó lámpa izzócsere
Ami tetszik:
-ár/értékarány
-nyomatékos V2-es blokk
-futómű állítása húzó-nyomó fokozat
-fogyasztás 120km/h-ig 4,4L / 100km 170-180km/h nál 5.6L/100km
-olcsó alkatrész árak
-fordított tellók elől
Ami nem tetszik:
-rövid szervizintervallum
-nincs olajnyomás viszajelző lámpa
-erős napfényben nehezen látható vissza jelző lámpák ( irányjelző, üzemanyagszint jelző )
-irányjelző kapcsoló elég akadós
Név: Csépke Csaba