Suzuki GSX-R 750 K5 - Bihari János

Ennek a motornak én vagyok az első tulajdonosa, 2005 februárjában vásároltam egy nyíregyházi suzuki márkakereskedésben. Igazi suzuki színben pompázik: kék-fehér.( Nekem ez tetszik a legjobban, véleményem szerint ez illik a márkához leginkább)

A száraz műszaki adatokkal nem akarok senkit sem untatni, a legfontosabbakat viszont megemlíteném:

Lökettérfogat:749 köbcentiméter ( nem tudom, hogy kell rövidíteni )

Száraz tömeg: 163 kg.

Max. teljesítménye: 156 LE ( torlónyomással)

Max. forgatónyomaték: 90 Nm

Üzemanyagtank térfogata: kb. 17 liter

Tartalék: A gyár 1.5 litert ad meg, de szerintem ez nem igaz, mert amikor a " tankolásjelző " lámpa kigyullad, akkor még vígan lehet vele menni 60-80 kilométert.

Az elmúlt kb. két és fél év, és a megtett 23000 kilométer alatt nagyon megszerettem ezt a motort. Aki ismer az tudja, hogy nekem teljesen mindegy, hogy tél van, vagy nyár én nem tudom megállni, hogy egy kört ne menjek vele. Motoroztam már mínusz öt fokban is, természetesen lassan, de a motorral megtett minden métert élvezem még mindig.



Voltam vele túrázni is, biztosan van tőle kényelmesebb motor, de mint emlitettem nekem minden megtett kilométer tetszett, mert a motor teljesítményével még most sem tudok betelni. Lehet vele a városban is poroszkálni, de az igazi " énjét" a városon kívül, a kanyarokkal teletűzdelt országúton mutatja meg. Érdemes vele magázó viszonyban lenni, mert a " tegezést " hamar megtorolja.



Azt, hogy a végsebessége mennyi, nem tudom, még soha sem néztem. Nem is vagyok rá kíváncsi. Egyszer mentem már vele óra szerint 285-öt, az nekem éppen elegendő volt. ( Van két gyerekem szeretném őket felnevelni ). A tesztek szerint a vége, valahol 290 körűl van. A gyorsulásáról csak annyit, hogy 3.2 másodperc alatt van százon és 7.8 másodperc alatt 200-ra képes gyorsúlni.



Az egyetlen gond a motor erejével, hogy elég gyorsan fogyasztja a hátsó gumit. Az eredeti gumija Bridgestone BT 014, de volt már rajta Continental Sport Attack ( nagyon jól tapadt, de alig mentem vele 4000 km-t), Michelin Pilot Road ( annak ellenére, hogy túragumi, ha bemelegszik jól tapad), Metzeler M-1 ( ha rám hallgattok nem teszitek rá, mert csúszik hidegen,melegen). Nekem a gyári gumi jött be a legjobban, azzal egy teljesen más motor érzetét kelti.Valahogy jobb vele kanyarodni, mint az összes többivel. Legalábbis ez az én véleményem.Most legutóbb ezt tettem vissza rá.



Nekem a gyári kipufogóval is tetszett, ekkor szinte csak a motor hangját lehet hallani, az sem semmi. Azt a hörgő hangot semmilyen más motor nem tudja utánozni. Mivel az úton közlekedők közűl nehezen vettek észre, ezért tettem rá egy Yoshimura RS-3 aludobot. Na ezt már észreveszik. Ahogy szól, úgy is megy.



A hibáiról nem tudok mit írni, mert amióta nálam van semmi baja nem volt.Lehet, hogy hihetetlen, de a láncot is egyszer kellett utánna állítani a 6000-es szervíznél, azóta nem kellett huzzányúlni(!!!!) , pedig a motorban 23000 km van. Itt jegyzem meg, hogy a motorral még soha sem egykerekeztem és a gumit sem füstöltettem, pedig lakott területen kívül elég sportosan szoktam vele közlekedni, ezt elhihetitek.



Amit mindig betartok: 6000 km-nél olaj- és olajszűrőcsere ( csakis Castrol R4 ). Egyszer tetem bele más olajat is( Ipone), de 2000 km után le kellett cserélni, mert ciripelni kezdett a motor, ami olajcsere után megszünt és azóta sem hallottam. A levegőszűrőt és a gyertyákat 12000 km-nél kicseréltem.



Mivel másoktól úgy hallottam, hogy a sportmotorokban 20000 km körűl kell fékbetétet cserélni, ezért Vadas Tibi barátommal kivettük a betéteket, hogy szemügyre vegyük mennyire kopottak, de megállapítottuk, hogy azok még félig sincsennek megkopva, ezért mentek vissza a helyükre. ( Egyébként érdemes megkímélni őket, mert a gyári betétek baromi drágák. )



Amennyiben a későbbiek során anyagi helyzetem( és testi épségem )lehetővé teszi, minden bizonnyal ismételten Suzuki GSX-R-t fogok vásárolni.







Ha valaki tanácsot szeretne kérni a tipussal kapcsolatban, nyugodtan hívjon fel: 70/ 323 4736




Név: Bihari János

Kapcsolat: biharijani_kukac_citromail.hu